We zijn druk bezig met onze nieuwe website om jouw merk een boost te geven! Meer informatie? Of gewoon gezellig samen een kop koffie drinken? Laat je e-mailadres achter en we nemen snel contact met je op. En natuurlijk sturen we je een bericht zodra onze nieuwe website live is!
Een sterk logo is erg belangrijk. Het is meestal het eerste wat de klant ziet. Een goed logo is herkenbaar, betrouwbaar en aantrekkelijk. Het verleid klanten tot aankoop van jouw producten of diensten, en vergroot de betrouwbaarheid van jouw bedrijf. In deze tekst onderstrepen wij het belang van het laten ontwerpen van een goed logo voor jouw onderneming.
Een logo is in het kort een beeld waardoor je merk herkenbaar en memorabel wordt. Het is een simpele en unieke weergave van een persoon, bedrijf of onderneming. Een logo is bij uitstek het middel om je te onderscheiden van de concurrentie. In de huidige, online samenleving is het hebben van een goed logo nog belangrijker, omdat men nu een oneindige hoeveelheid logo’s te zien krijgt via bijvoorbeeld social media. Een logo van nu is meer dan alleen een herkenbaar plaatje.
Een logo bestaat uit typografie, beeld, kleur en context. Niet ieder logo bevat alle vier van deze elementen. Sommige logo’s bestaan alleen uit de bedrijfsnaam in een bepaald lettertype en kleur. Het is dan belangrijk dat de vormgeving en stijl passen bij de tekst en identiteit van het merk. Als er beeld wordt gebruikt laat dit zien waar het bedrijf voor staat of is het beeld opgebouwd uit abstracte, geometrische elementen. Vaak wordt in logo’s gebruik gemaakt van één of twee contrasterende kleuren. Als er gebruik wordt gemaakt van meerdere kleuren liggen deze vaak in hetzelfde kleurenpalet.
De herkenbaarheid en een eenvoudig design gaan hand in hand. De één kan niet zonder de ander. Als het design niet simpel is, zullen klanten dit ook niet goed kunnen onthouden. Zorg dat het logo eenvoudig is en bij het bedrijf past. Goede logo’s zijn uniek zonder dit te overdrijven. Denk bijvoorbeeld aan het logo van Shell, dat is simpel en herkenbaar.
Een goed logo kan de weerslag van tijd weerstaan. Het heeft geen vernieuwing nodig, volgt geen trends, maar kan over twintig jaar nog steeds dezelfde identiteit uitstralen. Natuurlijk zijn kleine aanpassingen, zoals een andere kleur, soms nodig. Maar het idee van een goed logo is dat het tientallen jaren mee moet kunnen gaan.
Een goed logo kan voor meerdere bedrijfsuitingen gebruikt worden. Het is zo klein als een postzegel nog herkenbaar, maar kan ook op een groot billboard komen. Het is in zwart wit te gebruiken en in kleur. Kan het logo afgedrukt worden op je product? Op welke achtergronden en groottes moet het logo kunnen werken? Dit zijn allemaal dingen waar wij met jou over nadenken en die wij verwerken in het ontwerp.
Wij helpen jou graag om bovenstaande punten in een mooi, eenvoudig en herkenbaar logo te verwerken. Een logo dat jouw identiteit uitdraagt en past bij de branche waarin jij opereert. Vertel ons over jouw wensen en ideeën en we gaan direct voor je aan de slag.959
Â