We zijn druk bezig met onze nieuwe website om jouw merk een boost te geven! Meer informatie? Of gewoon gezellig samen een kop koffie drinken? Laat je e-mailadres achter en we nemen snel contact met je op. En natuurlijk sturen we je een bericht zodra onze nieuwe website live is!
Het is erg belangrijk om veel aandacht te besteden aan de social media van jouw bedrijf. De gemiddelde Nederlander besteedt dagelijks 98 minuten aan social media. Social media bieden dus een grote kans voor jouw onderneming, maar dan moet je wel weten hoe je ze optimaal inzet. In dit artikel bespreken wij de vijf voordelen van social media uitbesteden.
Het onderhouden van social media kost veel tijd. Zeker als je het goed wilt doen! Het blijft niet alleen bij het plaatsen van berichten, er moet ook gereageerd worden op vragen van potentiële klanten en andere volgers. Dit gaat via social media 24 uur per dag door. Het uitbesteden van social media zorgt ervoor dat je veel tijd kunt besparen. Zodat jij je tijd kunt besteden aan jouw passie!
Geef je social media kanalen uit handen aan professionals met verstand van zaken. Misschien weet je zelf niet goed hoe lang een Linkedin bericht moet zijn of op welk moment je het beste op Facebook kunt posten. De experts weten dit allemaal, en zorgen dat jij het meeste uit je social media kanalen haalt.
Maar daar blijft het niet bij! Er komt ook een social media strategie bij kijken, met de bijbehorende doelen. De doelen kunnen uiteenlopen van naamsbekendheid tot het aanzetten tot aankoop.
Het maken van unieke content kost veel tijd, zeker als je met regelmaat iets wilt posten. Je kunt natuurlijk stock foto's gebruiken, maar deze kun je overal online terugvinden. Ze zeggen niets over jouw merk en identiteit, en er is altijd de kans dat de concurrentie ze ook gebruikt.
Beter is het om de social media uit te besteden, zodat er genoeg tijd is om originele teksten en foto’s te maken die echt passen bij jouw bedrijf. Dit maakt jouw boodschap uniek en zorgt dat die blijft hangen bij de klant.
Het bedenken van berichten voor op social media is niet altijd even makkelijk. Soms is de inspiratie op. Het kost veel energie om dan op internet op zoek te gaan naar ideeën bij de concurrentie en te bekijken wat de doelgroep van jou verwacht.
Wanneer je social media gaat uitbesteden zul je merken dat dit veel makkelijker gaat. Wanneer je zelf een idee hebt voor een post kun je dit doorgeven, en de rest van de tijd kun je de social media kanalen uit handen geven aan experts, die overal inspiratie vinden.
Vaak begint men enthousiast met een social media kanaal. Dan worden er elke dag nieuwe berichten geplaatst. Na een paar maanden verzwakt dit, tot er uiteindelijk bijna niets meer op wordt gezet. Dit is eeuwig zonde! Hierdoor verlies je de aandacht van je volgers en verminderd je bereik. Social media uitbesteden voorkomt dat dit gebeurd.
Er worden dan met vaste frequentie berichten voor je geplaatst. Klanten die berichten sturen of reacties plaatsen hoeven niet lang te wachten op een antwoord. Door de constante stroom van nieuwe berichten vergroot de betrokkenheid van je klanten en de naamsbekendheid van je bedrijf.